Avukat Tutmadan Mahkeme Sonucu Ne Olur

Alanya Avukatları

Dava ettiğiniz kişinin bir avukat tuttuğunu ve kendisinin ortalarda olmadığınızı fark ederseniz, muhtemelen sizin de bir avukat ihtiyacınız olacaktır. Sonuçta, sanıkların profesyonel yardım almasını haksız avantaj gibi görünen şeylerin olmasını istemezsiniz.

Davanızı bir avukat olmadan başlatırsanız ve sanık avukat tutarsa, genellikle mahkemeyi avukat lehine çevirmeye almaya hak kazanır. Örneğin:

Araba kazasında davalıyı arabanıza hasar için dava edersiniz. Davalı, bir avukatla birlikte ortaya çıkıyor çünkü otomobil sigortası poliçesinde, sigorta şirketinin sigortalıyı tüm şartlarda savunması gerekiyor olabilir.

İnsanlar hukuksal yardım almadan kanunlarla boğuşmaktan korkarlar.

Eğer bir şirketi dava ediyorsanız, mümkünse bir avukat tutmak akıllıca olacaktır. İşletmeler, yaşayan, nefes alan bireyleri değil, tüm mahkeme süreçlerinde bilançolarını göz önünde tutar.

Bir şirketi dava ediyorsanız, şirketlerin temsil edilmesine ilişkin genel şartlar nedeniyle diğer taraftan bir avukatla karşılaşmaya hazırlıklı olun. Kurumsal bir davalının avukat tutması gerekebileceği gerçeği, sizin bir avukata sahip olup olmadığınız fark edince işleri kolaylaşır.

Mahkemeler, farklı taraflar ve farklı koşullar için farklı kurallarla çalışırlar:

Dava sürecinde avukat tarafından temsil edilmesi gereken bir işletme iseniz ve şikayet ettiğinizde bunu bilmiyordunuz, muhtemelen mahkeme bu şartı size bildirecek ve size kısa bir süre izin verecektir.

Bir avukat kullanmamayı seçerseniz, davayı getiren kişi otomatik olarak kazanır. Bunun nedeni, yasanın işyerinde danışmanlık yapması gerektiğidir; yoksa sanki iş mahkemede yokmuş gibi olur.

Devletlerin çoğulcu yararlanım ilkesinden dolayı, resmi bir ofisi dava etmeye kalktığınızda idari mahkeme, muhtemelen davanızı görüşmeyi bile reddetmek isteyecektir.

Avukat Gerekli mi?

Avukata danışmak neden ücretli?
Avukata bürosunda soru sorabilirsiniz sohbet, tanışma hal bildirimi kapsamında tabiî ki de ücret talep edilmez. Ancak; hukuki danışmanlık hizmeti alındığı takdirde yasal ücret alınır. Hukuki danışmanlık davanın sonucunu ve süresini lehte etkileyebilecek çözüm önerileridir.

Acaba avukat tutmasam ne zararı olur?
Avukat tutmak genellikle mecburi değildir. Davanızı kendiniz açıp, belli süreçleri takip ederek kendi adaletinizi arayabilirsiniz. Adliye binasına girdiğinizde hangi odaya gideceğinizi bile üç kişiye sormadan bulmak çok zor. Okumaya devam et “Avukat Gerekli mi?”