4 min read
Boşanma Avukatı

Boşanırken Avukat Gerekli mi?

Son zamanlarda boşanma avukatı tutmak isteyenlerin sayısında çeşitli nedenlerden dolayı önemli bir artış olmuştur.

Anlaşarak boşanma davası: Alanında uzman bir boşanma avukatıyla görüşerek, taleplerini açıkça ifade ederek, boşanma avukatı tarafından hazırlanacak anlaşmanın detayları tarafların hak ve çıkarları için çok önemlidir.

Bu alanda uzman bir boşanma avukatı ile boşanmanın sonucuna ilişkin tüm konuların tartışılması sonucunda bir boşanma protokolü hazırlanmalı ve taraflar bu protokol üzerinde anlaşmalıdır.

Kararlaştırılan bir boşanma davası açarken, dava dosyasında veya davanın çözümü sürecinde mahkemeye çıkmadan önce; her iki tarafça imzalanan sözleşmeli boşanma protokolü taraflar tarafından sunulmalı ve onaylanmalıdır.
Taraflardan biri boşanmanın gerçekleşmesi konusunda kararsız ise veya taraflar boşanmayı kabul ettiyse, ancak boşanmanın sonuçları olan tazminat, nafaka, velayet ve mülk paylaşımı konusunda herhangi bir anlaşmaya varmadıysa, taraflar tartışmalı bir boşanma davasıyla karşı karşıya kalacaklardır.
Tartışmalı boşanma davası, taraflar arasında boşanma ve boşanmanın sonuçları hakkında bir anlaşmaya varılmadığı Türk Medeni Kanunu’nun 166/3. maddesinde düzenlenen boşanma davalarıdır.

Boşanma davası sürecinde taraflar arasındaki çatışmaların en aza indirilmesi ve taraflar arasında boşanma konusunda makul bir süre içinde iletişim kurulması açısından boşanma avukatının rolü büyük önem taşımaktadır.

7 min read
Aile Mahkemesi Boşanma Avukatı

Nafaka Davalarında Son Durum

Kadınlarımıza yönelik saldırılar, çeşitlenerek ve şiddeti artarak devam ediyor. Son olarak, nafaka olarak bilinen yoksullukta nafakanın sınırlandırılması, bir sebepten dolayı gündemde kalıyor. Adalet Bakanlığı nafaka [more…]

14 min read
Aile Mahkemesi Boşanma Avukatı

Nafaka Parası Ne Zaman Verilir?

Kadınların evlilikteki şiddetten kaçmaları, kendi başlarına bir hayat kurmaları ve ekonomik özgürlük kazanmaları ve “boşanmadan sonra ne yapacağım, nerede kalacağım, bu yaştan sonra nasıl iş bulacağım” endişesini ortadan kaldırmaları için nafaka önemlidir.

16 min read
Avukat Boşanma Avukatı

Boşanma Nedenleri, Davası, Maliyeti, Süresi, Sonuçları

Anlaşmalı boşanma davasında bir avukata ihtiyaç var mı?
Boşanma davasının tek duruşmada sona erdiği ve kolay olduğu algısı nedeniyle, boşanma davası avukat olmadan sonuçlanabilir. Ne yazık ki, evli çiftler, boşanma haklarının ne olduğunu bilmeden, boşanma sonrası hak kaybı yaşayınca tekrar dava açar ve pişman olurlar.
Boşanma avukatı tutmak istemeseniz bile, avukat danışma ücreti ödeyip haklarınızın ne olduğunu iyice öğrenmelisiniz. Yoksa haklarını bilmeden dava açan biri, sonuçta geri kazanılamayacak zararlar görebilir.

3 min read
Aile Mahkemesi Avukat Boşanma Avukatı

Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Diğer taraf boşanmak istemiyorsa nasıl dava açılır?

Evli çift boşanıp boşanmama konusunda anlaşamazsa; boşanmak isteyen eş, çekişmeli boşanma davası açma açmalıdır. Dava açmak isteyen eş, boşanma sebeplerini ve talebini bir dilekçe ile Aile Mahkemesine başvurmalıdır.

4 min read
İşçi - İşveren

Kısa Çalışma Ödeneği Alan Kişi Tam Zamanlı Çalışabilir mi?

Covid-19 salgını sırasında, yaklaşık 3.5 milyon insan kısa çalışmaya maruz kaldı. Bazı işyerlerinde kısa çalışma tamamen uygulandı ve diğerlerinde yarı zamanlı olarak uygulandı. Yarı zamanlı kısa süreli çalışan işçilerin ücret ve sigorta primi yükümlülüğü işverene aittir. İşveren, ayda 30 gün kısa süreli çalışan işçiler için ücret veya prim ödememektedir. Peki, kısa iş emekliliği geciktiriyor mu? İşveren tam zamanlı bir işçiyi kısa bir işte gösteriyorsa, çalışanın yasal hakları nelerdir?

5 min read
Boşanma Avukatı

Boşanma Aşamaları Nelerdir?

Boşanma Aşamalarını Anlamak Neden Önemlidir?
İlişkiler hepimiz için zordur, ancak illa olacak diye bir şey yoktur. Çoğu zaman, olumsuz duyguları ve davranışları nedeniyle onları zorlaştıran insanlardır.
Sorunların çoğu, insanların farklı hayat tarzlarına aşina olmadıkları için olur. Ne kadar çok farklılığı benimseyebilirsek sorunlar baş gösterdiğinde o ilişkiyi onarmak daha kolay olur.
İlişkinizin hangi aşamada olduğunu bilmek, ilişkiyi düzeltmede daha belirgin ipuçları verir. Ancak, bazı ilişkiler düzeltilemez ve bırakılmalıdır.