Kategoriler

Avukat Gerekli mi?

Avukata danışmak neden ücretli?
Avukata bürosunda soru sorabilirsiniz sohbet, tanışma hal bildirimi kapsamında tabiî ki de ücret talep edilmez. Ancak; hukuki danışmanlık hizmeti alındığı takdirde yasal ücret alınır. Hukuki danışmanlık davanın sonucunu ve süresini lehte etkileyebilecek çözüm önerileridir.

Acaba avukat tutmasam ne zararı olur?
Avukat tutmak genellikle mecburi değildir. Davanızı kendiniz açıp, belli süreçleri takip ederek kendi adaletinizi arayabilirsiniz. Adliye binasına girdiğinizde hangi odaya gideceğinizi bile üç kişiye sormadan bulmak çok zor. Hukuk ve adli konular çok eski tutumlar ve çok çok yeni kanun uygulamaları oldukça karmaşık, iç içedir. Her hangi bir olayda haksızlığa uğradığınızı düşünüyorsanız o konuda daha önce mağdur olmuş kişilerin hikâyeleri size en iyi yolu gösterecektir. Böyle bir bilen aramak ise büyük şehirlerde güven ve zaman sorununa yol açar. Oysa Avukatlar tıpkı sizin vakanız gibi yüzlerce dosyayı inceleyip kestirmeden nasıl sonuç alınacağını gayet iyi bilirler. Zor durumdayken avukat yardımı adaletin çabucak sağlanması için elbette kaçınılmazdır.
Alanya Hukuk Bürosu şeklinde serbest çalışan avukatlar, ANTALYA BAROSU’NA kayıtlı olarak hizmet vermektedirler. Her avukat, her davaya bakabilir; ceza avukatı, bilişim suçu, satış-alacak davaları, ev satış sözleşmesi, boşanma avukatı gibi konular hepsi birer adalet arayışıdır. Hukuk Eğitiminde tüm avukat adayları bu konuların süreçlerini zorlu sınavlarla öğrenirler.

Avukata Vekalet Nasıl Verilir?
Dava açmak veyâ takip edilebilmek için avukat tutmak isteyen davacı/davalılar istedikleri avukata vekâlet verebilir. Türk vatandaşları için vekâlet vermek sadece NOTER aracılığıyla yapılmaktadır.
Avukat vekalet vermek için genelde Noterlerde hazır şablon kullanılır. Vekalet vermek istediğiniz avukatın T.C. Kimlik numarası, sigorta v.b. gerekli bilgileri Avukatınızdan önceden öğrenmelisiniz.

Dava masrafı, Avukatlık Masrafından Ayrı mıdır?
Her davanın çeşidine, süresine ve yapılması gereken işlemlere göre dava masrafları değişiklik göstermektedir.

Dava açarken para ödemek şart mıdır?
Dava açmak için avukatla ne şekilde anlaşıldığına göre değişir. Dava masrafları Adalet Bakanlığı tarafından belirlenir. Dava masrafları içindeki avukata ödenen avukatlık ücreti, Türkiye Barolar Birliği’nce belirlenir. Mahkeme, vekâlet ücreti adı altında yapılan avukatlık masrafını karşı tarafın ödemesine karar verirse; Yasal olarak avukatlık ücreti davayı kaybeden taraftan alınır.

Özet
Avukat Tutmak Gerekli mi?
Mahkeme için Adliyede kendimizi savunamaz mıyız? Hangi durumlarda avukat tutmak gerekli? Avukat tutmak kaç lira? Dava dosyasını nasıl görülür?
Yazar
Yayın
Alanya-Avukat.com

Yazar Av.Sibel DEMiRAL

Karadeniz Teknik Üniv. Hukuk Fakültesi Mezunu ve halen Yüksek Lisans programına devam ediyor. Antalya-Gazipaşa Doğumlu, Mesleki hayatına Alanya'da başladı. Alanya'da Arabulucu ve Avukat olarak çalışmaktadır.