Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması

Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması Hangi Suçlarda Uygulanır?

Kararın açıklanmasının ertelenmesi Ceza Muhakemesi Kanunu’nun 231. maddesinde düzenlenmiştir. Buna göre;
Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması (HAGB): “Eğer sanık suçlu bulunup; yargılama sonunda en fazla iki yıl hapis cezası ya da adli para cezası almışsa; mahkeme, kararın açıklanmasının ertelenmesine de karar verebilir. Uzlaşma ile ilgili hükümler saklıdır. Hükmün açıklanmasının geri bırakılması demek; sanık için herhangi bir yaptırım olmaması anlamına da gelir.
Hükmün açıklanmasının ertelenmesine karar vermek amacıyla;

• Sanık daha önce kasıtlı bir suçtan mahkum edilmemiştir.,
  • Mahkeme, sanığın kişilik özellikleri, tutum ve davranışlarını değerlendirip tekrar suça karışmama kanaatine varırsa;
  • Suçun işlenmesinden dolayı; varsa mağdurun veya kamunun uğradığı zararın tazmini, iadesi veya tazminatı ile tamamen giderilmesi gerekir.
  • Sanığın bu erteleme kararına itiraz etmemesi de gerekir.

Sanık kabul etmezse, kararın açıklanmasının ertelenmesine karar verilmez.
Kararın açıklanmasının ertelenmesine karar verilmesi halinde, sanık beş yıllık denetim süresine tabidir. Denetim süresi içinde, kasıtlı bir suçtan dolayı kararın açıklanmasının tekrar ertelenmesine karar verilemez.
Duyuruyu erteleme kararında hapis cezası ertelenemez ve kısa süreli olması halinde alternatif yaptırımlara dönüştürülemez.

Denetim süresi içinde yeni bir suçun kasten işlenmemesi ve denetimli serbestlik tedbirine ilişkin yükümlülüklere uyulması halinde açıklaması ertelenen ceza kaldırılır ve dava reddedilir. Böylece sanık herhangi bir kısıt yaşamaz.

ankara.barosu

HAGB karardan sonraki 5 yılın bitiminde oluşan yeni suçların mahkemesinde tekrardan erteleme hakkı davaya göre yeniden tesis edilebilir.

HAGB Bozulması

Denetim süresi içinde kasıtlı olarak yeni bir suç işlenmesi veya denetimli serbestlikle ilgili yükümlülüklere aykırı hareket edilmesi halinde mahkeme kararı ilan eder. Ancak mahkeme, kendisine yüklenen yükümlülükleri yerine getiremeyen sanığın durumunu değerlendirmiş; Yarıya kadar belirleyeceği cezanın bir kısmını yerine getirmemeye veya şartlar mevcutsa cezada hapis cezasını ertelemeye veya alternatif yaptırımlara dönüştürmeye karar vererek yeni bir mahkumiyet kurabilir.”

Dava Nasıl Açılır?

Davanız olumsuz sonuçlandırılırsa ne gibi sonuçlar doğuracağını değerlendirdiniz mi?

Bir avukatınız varsa, bu konularda sizi tam olarak bilgilendirmesini isteyin;

• Davanız size ne kadara mal olacak? (Dava ücreti, masraflar ve avukatlık ücreti kaç lira?)
  • Davayı kaybederseniz katlanacağınız ek maliyet ne olacak? (Tamamlanacak dava ücreti, diğer tarafa ödenecek avukat ücreti, mahkeme masrafları kaç tutar?
  • Maruz kaldığınız adaletsizliği gidermek için uygulanabilecek başka yasal yöntemler var mı?

Bir Avukat Tutmak Gerekli mi?

Hayır, bir avukat tutmak zorunlu değildir.
Dava dilekçesi, dava ücreti, avans ücreti ve gider avansının ödenmesinden sonra ilgili mahkemeye kaydedilir ve dava ücreti sadece gider avansı ve davanızın görüldüğü tarihte dosyalanacaktır.
Bir dava açmak, dilekçenizi dava ücreti ve gider avansı ile birlikte “yetkili mahkemeye” göndermekten oluşur.

Dava Açarsam Para Ne Zaman Ödenir?

Bir dava açarken, davacı olarak, her yıl Adalet Bakanlığı tarafından yayınlanan listede belirtilen miktarın belirli bir miktar yargı ücreti ve avans ücreti ödemeniz gerekir.
Bu soruya kesin bir cevap olmadığından ve yanlış mahkemeye başvurmak; sizin için zaman, para ve hak kaybına neden olabileceğinden, davanızı dosya açmadan önce bir avukattan profesyonel yardım almak yararlı olabilir.

Dava Açmadan Önce Bilinmesi Gerekenler

Bir avukattan bilgi almayacaksanız, kedinize aşağıdaki soruları sorun;

• Dava açmak için yeterli bilgiye sahip olduğunuzdan emin misiniz?
  • Davanızı takip etmeye kararlı mısınız? Bir dava açtıktan sonra takip edilmemesi, davanızın reddedilmesine veya düşmesine neden olabilir.

Bir dilekçe ile açılabilen dava, bir ücrete tabi ise bu tutarı ödeyerek ve eğer değilse, sadece gider avansını toplayarak tamamlanabilir.
Bu açıklama kolay görünse de, dava açmak önemli yasal etkileri ve potansiyel mali yükü olan ciddi bir iştir.

Bir dava açmak için ne yapmalı? Dava mahkemeye bir dilekçe ile açılır.
Mali durumunuz bir avukat tutmak için uygun değilse, il barosuna başvurma ve “adli yardım” kapsamında bir avukatın atanmasını talep etme hakkına sahip olduğunuzu unutmayın.

Adalet: Hakkınızın Kaybolmasına izin vermez.

Uyuşturucu, Maddeyi Kötüye Kullanma Davası Avukat Bulundurma Hakkı

Uyuşturucu, maddeyi kötüye kullanma, Avukat bulundurma hakkı var mı? Evinde, üzerinde uyuşturucu bulundurma cezası nedir? Kullanıcı olmak ceza gerektirir mi? Uyuşturucu davalarına yönelik Avukat savunması konularında bilgi alabilirsiniz!

Herhangi bir ailevi probleminiz varsa geçerli hukuki şartları bir avukat ile görüşmeniz yararınıza olacaktır. Avukat görüşmeleri mahkeme ifadesi değildir. Güven çerçevesinde anlattıklarınızın gizliliği korunur.

Avukat ücretleri çok çeşitlidir. İyi bir avukat, durumunuzu değerlendirmenin ne kadar maliyeti olduğunu en baştan size söyler. İyi bir avukat, anlaşılmaz hukuk terimlerine başvurmadan olacakları açık ve net bir şekilde anlatır. Daha sonra, bir karar vermenize yardımcı olacak risk değerlendirmesi yapar. Çoğu zaman avukat yardımına ödenen masraf aylar yıllar boyunca sürecek davalarda harcanan zaman ve gerginliğin yanında hayli ekonomik olur.

With our professional translators, we are dealing with your legal process in Alanya.

Lawyer: Sibel Demiral

“İşçi tazminat, işten çıkarma, avukat masrafları” ara buluculuk hizmetleriyle yeniden düzenlendi.

Pes Etmeyin; Başarmanın Tek Yolu, Hata Yapmaktır

çok çalışmak kazandırır.

Pes etmeyin! Başarmanın tek yolu budur. Başarısızlıktan sonra ayaktaysanız bundan daha önemli bir beceri yoktur.

Sen hayatta iken her şey mümkündür . Ölüm, teslim olmanın tek geçerli sebebidir. Canlı ve iyi durumdayken, hedefinize ulaşmak için sınırsız sayıda girişiminiz var.
Gerçekçi ol . İlk kez bir şey yapmak güzel, ama bu herşeyi aynı anda bırakmak için bir sebep değil. Hatalar olacak, yanlışlar olacak, ama her iki deneyim de olacak.
Düşündüğünden daha güçlüsün . Küçük bir problemin seni durdurma şansı yok. Devamını oku

Trafik Kazası Sonrası Etkileri

trafik kazası, alanya avukat, gazipaşa avukat
Trafik Kazası, Alanya avukat, Gazipaşa Avukat

Alanya Avukat Bürosu, Hukuk web sitemizi ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederiz.
Alanya, Gazipaşa çevresinde çalışan avukat olarak, yaralanma yaşanan trafik kazası sonrasında tatsız hayatınızda gelişmeler olacaktır. Bu durum trafik kazası taraflarının her ikisi içinde hayli zordur.

İlk önce yapabileceğiniz en önemli şeyler,
Trafik Kazasını Değerlendirin

Profesyonel bir avukatın yardımı olmadan bir kişisel yaralanma iddiası yapıyorsanız, tüm davanızı oluşturmaktan sorumlu olacaksınız. Bunun için yapmanız gereken:

• Gerekli kanıtı topla, İlgili tüm taraflarla iletişim kurun (doktor, sigorta görevlileri, polis memurları, görgü tanıkları vb.)
  • Gerekli belgeleri doldurun
  • Sigorta şirketi taleplerinizi kabul etmeyecekse, davanızı mahkemeye götürmeye hazır olun.
  • Bir kazada ciddi şekilde yaralandın mı?
  • Bu yaralanmalar hayatınızı önemli ölçüde etkiledi mi?
  • Bu kazaya, tazminat almaya çalıştığınız tarafın neden olduğu (en azından kısmen) ispata açık mı?

İleriki Yaşamınıza Olan Masraf ve Etkileri

Yaramalı bir  kazanın mali etkisi ilk anda az olabilir. Ancak bu yaralanmaların gelecekteki geçiminizi nasıl etkileyeceğini hesaplamak, dava sürecinin önemli bir parçasıdır. Aslında, gelecekteki zararlar genellikle çarpışma sırasında maruz kaldığınız zararlardan çok daha büyüktür.

Trafik Kazası Sonrası;

• İş gücü kaybı nedeniyle azalan gelir,
  • Devam eden sağlık giderleri,
  • Fiziksel veya duygusal terapi maliyeti

Çok istekli olmayın

Çoğu insan sadece maddi zararın hemen giderilmesini istiyor ve sigorta şirketleri bunu biliyor. Yaralı, stres altındaki bireylerin hak edebileceklerinden daha azını kabul etmeleri için düşük teklifler sunacaklar. Bu yüzden yaralanmanızın ne kadar önemli olabileceğini anlamanız şart.

Çektiğiniz tüm masrafları (ve gelecekte yaşayacağınız zararları) karşılayacak bir anlaşmaya varmak için sigorta şirketi ile pazarlık yapmak hakkınızdır (ve yükümlülüğünüz).

Avukat yardımı olmadan; kişisel bir sakatlık iddiası ve müzakere zorunluluğu ile ilgili çalışmaların çokluğu nedeniyle hak ettiğin tazminatı almanız yıllar alabilir.

Kaza mağdurları, ciddi ve uzun süreli yaralanmalarla değiştirilemez bir şekilde, depresyon gibi duygusal sorunlara da maruz kalabilir.

Trafik Kazası ya da İhmal Sonucu Ölüm Davaları

alanya avukat

Bir trafik kazası veyâ tıbbi ihmallerinden dolayı yakınlarını kaybetmiş kişilere yardım ediyoruz. Eceliyle ölüm ve kişisel yaralanmalarda bile acınız dayanılmaz. Herhangi bir tazminat üzüntünüzü telafi edemezken; aniden ve hatalı sürüş, ihmal veya kasıtlı olarak trafi kazası neticesinde ölüm gerçekleştiğinde, bunu kabul etmek daha zorlaşır.
Alanya Avukat Büromuz, sevdiklerinizin haklarını kaybetmemeniz için adalet arayışınızda size yardımcı oluyor.

Genel olarak, kaza ve ihmal sonrası ölüm vakaları çok karmaşıktır. Vefat edenin ailesi mali olarak ve duygusal olarak ayrı ayrı tükenmektedir. Çeşitli finansal ve manevi cephelerde tazminat talebinde bulunabilirsiniz.

Cenaze ve ilgili masraflar,
Duygusal ve zihinsel acılar,
Tıbbi ağrı ve acı,
Gelecekteki ücret kayıplarında- iş gücü kaybı,
Hayata bağlılık ve arkadaşlık kaybı,
Çocukların denetim ve rehberlik kaybı gibi faktörler dava dosyasına eklenebilir.

Trajik kayıplarınızın acısını iyileştiremeyiz. Fakat tüm hukuki konularda size yardımcı olacak yetkinliğe sahibiz. Size duygusal ve yasal destek veriyoruz. Adaleti elde edene kadar bunun için hukuki ve ahlaki olarak mücadele ediyoruz.

Güncel

alanya avukat

Hukuk firmanızın ismini bu şekilde tescil ettirmek tabiki de çok iddialı. Üzerinde vakit harcayıp faydalı içeriğe odaklı ve güncel bir web sitesi ihtiyacına mümkün olduğunca cevap verme düşüncesiyle , bu kadar önemli alan adının üstesinden birlikte gelebiliriz.