32 Bin Tıbbi Sekreter Alımı

Sağlık Bakanlığı sekreter alımı için sözleşmeli olacak. Sekreterin şartları nedir? Maaşları ne kadar olacak? İlan ne zaman yayınlanacak?

Sağlık Bakanlığı tarafından 2022 yılında 32 Bin Tıbbi Sekreter Alımı için Şartlar nelerdir? İlan ne zaman?

Sağlık Bakanlığı personel alım ilanı bekleniyor. Geçen gün açıklanan personel alım ilanına göre sözleşmeli personel alımı beklenmeye başlandı. Bu kapsamda elde edilen bilgilere göre Bakanlığın en fazla sekreter sayısını açıklayacağı öğrenildi. Sağlık Bakanlığı Personel Alım ilanının detayları nelerdir? Kim Sekreter olabilir?

Sağlık Bakanlığı 2022 Personel Alım İlanı Geldi!
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, geçen gün yayınladığı iyi haberle 2022 yılında 85 bin personel alımı yapılacağını açıkladı. Bunun üzerine adaylar kontenjanların alınmasını beklemeye başladılar. Son dakikada aldığımız bilgilere göre esas olarak yapılacak kadrolar belirlendi.

32 Bin Sekreter Alınacak!

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca yaptığı açıklamaya göre 32 bin sekreter alımı yapılacağını belirtti. Bu kapsamda Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, 32 bin poliklinik odası bulunduğunu belirtti. Daha önceki açıklamalarında Türkiye geneli tıbbi sekreterler işe alınacağı belirtilmişti. İşte yeni açıklama:

Bu dönemde 32 bin poliklinik odamız var. Bu yıl tüm bu poliklinik odalarında görev yapacak tıbbi sekreterler görevlendireceğiz. Doktorlar sekreterlik işlerinden kurtulacaklar. Böylece hekimler hastaya daha fazla odaklanabilecek ve daha iyi hizmet verebileceklerdir. Bütün sorunların tek tek çözüldüğünü hep birlikte göreceğiz. Bu yıl toplam 85.000 atama yapılacak. Şimdiye kadarki en büyük alım açıklandı. Yavaş yavaş hepsini bu yıl alacağız. Alımlar gruplar halinde yapılacaktır. Sabırla izlersek, yıl sonunda aramızda yeni arkadaşlar göreceğiz.”

Fahrettin KOCA | Sağlık Bakanı

85 Bin personel alımı için kadrolar açıklanmaya başlandı!

85 Bin personel alımı için Sağlık Bakanlığı’nın ağırlıklı olarak hemşire alımı yapacağı açıklandı. Ayrıca 81 ildeki polikliniklerde doktor ve hekimler için sekreter alınacaktır. Bunun üzerine adaylar, Sağlık Bakanlığı sekreter alımı ile ilgili başvuru koşulları ve ilan detaylarını araştırmaya başladı.

32 bin sekreter alımı için KPSS şartı olacak mı?

85 Bin Personel Alımı için Kontenjan Dağılımı Başladı! DETAYLAR AÇIKLANMADI.
Bakanlığa sağlık personeli alımında personel alımı ve alımı için kontenjan dağılımları belirlenmeye başlandı. Buna göre,

55 Bin ÖSYM Tercihiyle Sözleşmeli Sağlık Personeli Alımı:

ÖSYM üzerinden yapılacak tercih kılavuzu ile 55 bin sözleşmeli sağlık personeli alımı bekleniyor. Buna göre işe alımların Hemşire, Ebe, Sağlık Teknikeri/ Sağlık Teknikeri, Psikolog, Sosyal Hizmet Uzmanı, Biyolog, Odyolog, Çocuk Geliştirici, Diyetisyen, Fizyoterapist, Meslek Terapisti, Konuşma ve Dil Terapisti, Perfüzyonist ve Sağlık Fizikçisi kontenjanlarında yapılması beklenmektedir.

Kısa Çalışma Ödeneği Alan Kişi Tam Zamanlı Çalışabilir mi?

İşverenin kısa bir çalışma süresi içinde tam zamanlı bir çalışanı işe alması yasaya aykırıdır. Normal olarak, haftalık çalışma süresi 3’te en az 1 oranında azaldığında ve kısa süreli uygulandığında, işveren çalışma süresinin sosyal güvenlik primlerini ödemek ve ücreti bankaya ödemek zorundadır. Mini istihdam paketi ile kısa süreli istihdam ve işten çıkarılma yasağı bir ay uzatıldı. İşveren bu süre zarfında ücretsiz izin için başvurabilir. Ödenmemiş izni olan bir çalışan hiçbir şekilde istihdam edilemez.

salgın sırasında, yaklaşık 3.5 milyon insan kısa zamanlı çalışıyor.

Kısa bir çalışma döneminde sosyal güvenlik primlerinin ödenmemesi, emekliliği yaklaşan ancak prim günü eksik olan kişilerin emeklilik tarihini geciktirebilir. Prim gününü tamamlayanların emeklilik tarihinde gecikme yoktur.

Aslında kısa süreli bir işte çalıştınız ve bunu kanıtlayabilirseniz, iş sözleşmesini haklı olarak feshedebilirsiniz. Bu durumda, kıdem tazminatınızı talep ederek işinizden ayrılabilirsiniz. Ancak, bu hakkı kullanırken, iş sözleşmesini noter aracılığıyla feshetmek yararlıdır. Uyarı mektubunda, kısa süreli çalışmaya maruz kaldığınız veya ücretsiz izinli olduğunuz dönemde istihdam edildiğinizi, ücretlerinizin ödenmediğini ve sosyal güvenlik priminin ödenmediğini vurgulayarak, çalışanın iş sözleşmesini feshetmesine izin veren İş Kanununun 24.maddesinin birinci fıkrasının ikinci fıkrası. Alt paragrafta sona erdiğinizi vurgulamalısınız.

Sosyal güvenlik katkılarınızın mahkeme yoluyla ödenmesini talep edebilirsiniz. İşverenin retrospektif prim ödemesine Rıza göstermesi, kısa süreli istihdam sırasında yasalara aykırı davrandığını kabul etmek anlamına gelir. Bu nedenle, kendi özgür iradesiyle prim ödemeye istekli olmayacaktır.

ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEK KİŞİ EMEKLİLİK DİLEKÇESİNİ NE ZAMAN SUNMALIDIR?

Emeklilik dilekçesi ne zaman verilmeli? Emekli maaşı alırken tekrar sigortalı ve maaşlı bir işte çalışmak mümkün müdür?

Emekli maaşını aldıktan sonra aynı işyerinde sosyal güvenlik destek primi (SGDP) ödeyerek çalışmaya devam edecek kişilerin önce sosyal güvenlik merkezine veya il Müdürlüğüne başvurmaları ve ne zaman emekli olacakları hakkında yazılı bilgi istemeleri gerekir. Bu mektubu aldıktan sonra, işverene emekli maaşı alacağınızı ve tekrar çalışmaya devam edeceğinizi bildirmelisiniz. Gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra, işveren ayın son gününde işten çıkar. Emeklilik dilekçenizi işverenin imzaladığı gün SGK’ya teslim etmelisiniz. İşveren, SGDP’YE tabi bir çalışan olarak, ertesi gün yeniden giriş işleminizi gerçekleştirir. Böylece, çıkış-giriş süreci herhangi bir boşluk veya çakışma olmadan tamamlanır. Emeklilik maaşı da 1 Eylül’den itibaren geçerlidir.

SSK ve BAĞ-KUR üyeleri için, başvuru tarihini takip eden ayın başından itibaren geçerli olmak üzere emeklilik maaşı verilir. Örneğin, 1 Temmuz-31 Temmuz tarihleri arasında emeklilik dilekçesi sunanlar 1 ağustos’tan itibaren başlayacak. Yukarıda açıkladığım konu, emeklilikten sonra aynı yerde çalışmaya devam edecek kişiler için geçerlidir.

Emeklilikten sonra çalışmayı bırakan veya daha sonra başka bir işte çalışacak olan kişiler, doğum tarihinden itibaren yaşın tamamlandığı tarihten itibaren Ayın herhangi bir gününde bir dilekçe sunabilirler.

2002 YILINDA SİGORTAYA GİRENLER 3600 GÜN İÇİNDE ÜST DÜZEY TAZMİNAT ALABİLİR Mİ?

Sigortam 17 yıl önce başladı. Pandemi nedeniyle işe başlayamadım. Bir haftalık izinde kullandım, sonra işveren kısa süreli bir iş ödeneği için başvurdu. 3600 günlük primim var. İşten ayrılıp kıdem tazminatımı alabilir miyim?

İş Kanununa tabi çalışanların, kamuoyunda bilinen 15 yıllık sigorta için 3600 prim günü ile kıdem tazminatı alabilmeleri için, ilk sigortalının 8 Eylül 1999’dan önce çalışmaya başlaması gerekir. 8 Eylül 1999’dan sonra çalışmaya başlayan tüm kadın ve erkek çalışanlar, sigorta başvurusunda bulunmadan 25 yıllık Sigorta ve 4500 prim günü veya en az 7000 prim günü tamamlamış olmalıdır. Sigorta girişiniz 2003 yılında olduğu için, henüz her iki koşulu da yerine getiremezsiniz. Bu durumda, gönüllü olarak ayrılamaz ve kıdem tazminatınızı alamazsınız.